Szukaj w serwisie

×
21 sierpnia 2015

Zadrwił ze spamu reklamowego Volvo, firma szybko zareagowała i zaoferowała wypożyczenie samochodu

Volvo Car Poland, importer samochodów marki Volvo, odpowiedziało na zabawny komentarz facebookowy internauty zarzucającej firmie nachalne wiadomości reklamowe, proponując mu użyczenie samochodu.

W czwartek po internecie krążył zrzut ekranu z rozmową prowadzoną na profilu Volvo na Facebooku. Udostępniali je m.in. menedżerowie z agencji marketingowych, podając za przykład świetnie poprowadzonej akcji social mediowej.

 

 

Scan pokazuje, jak w środę jeden z użytkowników Facebooka, Tomek Atlowski, napisał wiadomość do administratorów profilu Volvo Car Poland, że w sobotę wybiera się na paintball. Kiedy ci wyrazili zaskoczenie, że przesłał im taką informację, wyjaśnił, że skoro firma pisze do niego regularnie o sobie (np. o nowych modelach samochodów), postanowił zrewanżować się tym samym.

Dzień później importer zaproponował Atlowskiemu wypożyczenie na weekend samochodu XC90, nawiązując do planów paintballowych internauty. Ten jednak podziękował za propozycję i odmówił.

 

Wiemy skądinąd, że Tomek Atlowski w najbliższą sobotę wybiera się na paintballa. Tomku, co prawda nie mamy...

Posted by Volvo Car Poland on Thursday, 20 August 2015

 

 

 

nie spodziewalem sie tak milej propozycji. jak juz wspominalem - nie, dziekuje. natomiast jesli chodzi o detale to: jesli bron, to tylko zabawkowa, jesli skrzynia, to tylko manualna :)pozdrawiam

Posted by Tomek Atlowski on Thursday, 20 August 2015

 

W opinii niektórych menedżerów z branży reklamowej, którzy zabierali głos na Facebooku, akcja musiała być wcześniej zaplanowana, ale mimo to chwalili marketera za takie działania, wskazując nawet za wzór do naśladowana. Tomek Atlowski w rozmowie z INNpoland.pl podkreślił jednak, że sam dla żartu wymyślił taką wiadomość przesłaną do Volvo Car Poland, a zainteresowanie nią mocno go zaskoczyło.

Co na to „zaczepiona” przez internautę firma? - Była to typowa akcja ad hoc wykorzystująca tzw. marketing responsywny. Staramy się zawsze reagować na potrzeby naszych fanów oraz użytkowników aut marki Volvo w sposób zbieżny z komunikacja marki - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Rafał Zomerfeld z biura prasowego Volvo Car Poland. Dodaje, że komentarz zawierający wiadomość wysłaną pod adresem oficjalnego fanpage’a został opublikowany z inicjatywy internauty, nie było to uzgodnione z firmą. - Jako że dostrzegliśmy duży potencjał oraz warstwę humorystyczną w tym wpisie - postanowiliśmy zareagować wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych fanów. Publikując zdjęcie wykonane w samochodzie prasowym XC90 Volvo Car Poland, jednocześnie zaproponowaliśmy użyczenie go na weekend autorowi tego jakże popularnego wpisu. Pan Tomek zareagował na nasza propozycję doceniając ją, aczkolwiek nie był zainteresowany skorzystaniem z jazdy naszym autem. Co do zasady nie chcieliśmy w zamian niczego, poza możliwością podzielenia się wspaniałymi wrażeniami z jazdy naszym autem, w uznaniu tego pełnego humoru wpisu - opisuje Zomerfeld.

Reakcję Volvo Car Poland w tej sytuacji wymyślili oraz zrealizowali Łukasz Borak i Wojciech Potoczek z działu PR i marketingu.

Ale to nie koniec historii.. Tomek Atlowski pochwalił się, że jeździ samochodem Renault. Na reakcję tej firmy również nie musiał długo czekać:

 

bylo minelo :)

Posted by Tomek Atlowski on Friday, 21 August 2015

 

Źródło: Wirtualne Media, Facebook



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o: