Szukaj w serwisie

×
10 lipca 2020

Kandydaci na prezydenta w mediach. Ponad 12 tyś. publikacji dot. Dudy i tylko ponad 1.6 tyś. wzmianek o Trzaskowskim

Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) wynika, że w okresie kampanii wyborczej przed drugą turą głosowania (29.06 - 9.07.2020) pojawiło się 12 282 publikacji w kontekście wyborów prezydenckich 2020 dotyczących Andrzeja Dudy we wszystkich mediach tradycyjnych (prasa, telewizja oraz radio) o wysokości ekwiwalentu reklamowego ponad 218 mln złotych. Liczba wzmianek nt. Rafała Trzaskowskiego to 1 628 publikacji o łącznej wartości reklamowej na poziomie 44 mln złotych.

Rafał Trzaskowski, Andrzej Duda. Fot. Twitter / @trzaskowski_ @AndrzejDuda

PRASA

Wynik analizy monitoringu mediów prasowych z ostatnich dwóch tygodni to 1 625 publikacji o urzędującym Prezydencie Andrzeju Dudzie z dotarciem wynoszącym 68,2 mln kontaktów i wartości reklamowej (AVE) na poziomie 46 mln złotych. W analogicznym okresie informacje o Rafale Trzaskowskim i jego programie pojawiły się w prasie 1 368 razy, z dotarciem wynoszącym 54,4 mln kontaktów i ekwiwalentem reklamowym 35,5 mln złotych. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów wynosi 13,8 mln potencjalnych kontaktów, a różnica w wartości reklamowej wynosi 18,9 mln złotych.

5 najaktywniejszych redakcji prasowych

Na przestrzeni ostatnich dwóch tygodni o Andrzeju Dudzie najczęściej pisały kolejno: Gazeta Wyborcza (55 publikacji), Super Express (39), Nowa Trybuna (37), Nasz Dziennik (35) oraz Dziennik Bałtycki (35).

O Rafale Trzaskowskim najczęściej pisały: Gazeta Wyborcza (42 publikacji), Gazeta Polska (33), Super Express (32), Dziennik Bałtycki (30) oraz Nasz Dziennik (28).

TELEWIZJA

Stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 479 godzin materiałów, w których pojawia się wzmianka o Andrzeju Dudzie w kontekście wyborów o dotarciu ponad 605 mln kontaktów i o wartości AVE ponad 131 mln złotych. Z kolei 38 godzin materiałów z dotarciem 36 mln (AVE: 8,4 mln złotych) dotyczyło Rafała Trzaskowskiego. Powyższe wyniki to efekt 3743 publikacji telewizyjnych dotyczących obecnego Prezydenta i 178 publikacji na temat jego kontrkandydata. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów wynosi ponad 560 mln potencjalnych kontaktów, natomiast wartość reklamowa różni się o ponad 123 mln złotych.

5 najaktywniejszych stacji telewizyjnych

O Andrzeju Dudzie najczęściej mówiono na antenie następujących stacji telewizyjnych: TVN 24 (578 materiałów), TVP Info (529), TVN 24 Biznes i Świat (416), Polsat News (371) oraz Polsat News 2 (172).

O Rafale Trzaskowskim najczęściej mówiono na antenie: Polsat News (52), TVN 24 (34), TVP Info (27), TVN 24 Biznes i Świat (27) oraz Polsat News 2 (19).

RADIO

Różnicę w liczbie publikacji o kontrkandydatach można zaobserwować także w przekazach radiowych. Łączny czas antenowy poświęcony obecnemu Prezydentowi wyniósł 182 godziny, co przełożyło się na poziom dotarcia powyżej 506 mln kontaktów i ekwiwalent reklamowy (AVE) w wysokości 41 mln złotych. Czas radiowy Rafała Trzaskowskiego za ten sam okres to 1 godzina z dotarciem 2,2 mln kontaktów i wynikiem AVE ponad 119 tys. złotych. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów wynosi ponad 504 mln potencjalnych kontaktów, wartość reklamowa natomiast różni się na poziomie ponad 40 mln złotych.

5 najaktywniejszych stacji radiowych

O Andrzeju Dudzie najczęściej mówiono na antenie stacji radiowych: Radio TOK FM (272 materiały), Polskie Radio 24 (255), Program 1 Polskiego Radia (254), Radio ZET (111) i Radio RMF FM (110).

O programie Rafała Trzaskowskiego najczęściej mówiono na antenie: Radio 7 (3), Radio WAWA Łódź (2), Radio WAWA Gdańsk (2), Radio Poznań (2) oraz Radio Rzeszów (2).

Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

Instytut Monitorowania Mediów IMM



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:




Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję