Szukaj w serwisie

×
2 marca 2016

Prezes TVP Jacek Kurski ocenia: Wyniki oglądalności TVP są zaniżane

Prezes TVP Jacek Kurski skrytykował instytut Nielsen Audience Measurement, sugerując, że firma zaniża wyniki oglądalności Telewizji Polskiej. W jego opinii, Telewizja Polska ma "problem z mierzeniem oglądalności".

- Dziś oglądalność mierzy jedna zagraniczna firma prywatna, która uznaje, że grupa komercyjna to widzowie w wieku 16-49 lat. Czyli ja od paru dni się nie łapię. A przecież moja siła nabywcza jest wielokrotnie większa niż moich dzieci. Nie mówiąc już, że 20 proc. rynku reklam to leki, co wręcz powinno premiować grupę senioralną, która jest wierna TVP, a dzieje się odwrotnie. Kto się zgodził na tak absurdalne rozwiązanie, korzystane dla nadawców prywatnych? - pyta Kurski w wywiadzie dla „W Sieci". Odniósł się w ten sposób do problemu, jaki w jego ocenie ma Telewizja Polska z mierzeniem oglądalności.

 

 

Badaniem oglądalności na zlecenie TVP od 2011 roku zajmuje się instytut Nielsen Audience Measurement. Firma ta została wyłoniona w wyniku przetargu ogłoszonego przez telewizję publiczną, pokonując instytut TNS Global (wcześniej TNS OBOP), który dostarczał danych telemetrycznych telewizji publicznej od 1997 roku.

Nielsen Audience Measurement - w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl - poinformował, że ustanowienie grupy wiekowej 16-49 jako komercyjnej nie było decyzją instytutu, ale jest wynikiem ustaleń podmiotów działających na rynku telewizyjnym (reklamodawców, domów mediowych i stacji telewizyjnych).

- Decyzja o zmianie tej grupy nie leży w gestii firmy Nielsen. Odbiorcy naszego badania mają możliwość tworzenia dowolnych grup docelowych powyżej 4 roku życia - informuje instytut.

 

 

Wirtualne Media



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o: