Szukaj w serwisie

×
4 kwietnia 2022

Loterie – skuteczny środek w kampaniach reklamowych

Loterie promocyjne to wyjątkowo często wykorzystywane środki przy promocji produktów, usług oraz firm. Sięgając po to rozwiązanie z jednej strony budujesz lojalność względem marki wśród już istniejącej grupy odbiorców, a z drugiej – pozyskujesz nowych klientów, zachęconych możliwością wygrania atrakcyjnych nagród. Należy tylko pamiętać, że decydując się na przeprowadzenie loterii, spełnić trzeba określone przez prawo warunki. Co to jest loteria promocyjna i czym różni się od konkursu? Jakie są jej zalety? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Loterie – skuteczny środek w kampaniach reklamowych
Loterie – skuteczny środek w kampaniach reklamowych

Czym jest loteria promocyjna?

Najogólniej pisząc, loteria promocyjna jest rodzajem gry losowej, w której uczestnik bierze udział dzięki nabyciu określonego towaru lub danej usługi. Kupując produkt lub decydując się na skorzystanie ze wspomnianej wcześniej usługi, klient zyskuje szansę na wygranie nagrody rzeczowej bądź pieniężnej. Jako że, jak już zaznaczyliśmy wcześniej, loterie promocyjne są grami losowymi, przed przeprowadzeniem każdej z nich należy uzyskać odpowiednie zezwolenie od dyrektora właściwej administracji skarbowej. Jeśli chodzi o loterie w 2021 r., to tak jak i w latach poprzednich, część spośród nich organizowana była w sposób tradycyjny (np. w formie zdrapek, kuponów czy innych dowodów udziału w grze), część zaś - w interaktywny (strony www, SMS-y, aplikacje).

Loterie a konkursy – podstawowe różnice

Loterie i konkursy to dwa różne narzędzia marketingowe. Najważniejszą różnicą między nimi jest fakt, iż w loterii występuje element losowości, którego z kolei brak w konkursie. Brak tejże losowości w konkursie z reguły wiązał się będzie więc z większym nakładem prac ze strony uczestnika (wykazanie się kreatywnością, umiejętnościami czy wiedzą). W przypadku loterii promocyjnej każdy uczestnik ma takie same szanse na wygraną (zwiększając je ewentualnie, jeśli jest taka możliwość, poprzez wysłanie większej liczby smsów czy też nabycie większej liczby losów). Niemniej finalnie o ostatecznym wyniku loterii decyduje przypadek, o którym nie ma mowy w konkursie.

Loteria promocyjna – dlaczego warto się na nią zdecydować?

Loteria to niezwykle efektywne narzędzie promocji oraz sprzedaży. Patrząc zarówno na aktualne loterie, jak i te przeprowadzone w przeszłości, zaobserwować można duże zainteresowanie nimi ze strony konsumentów szeregu różnych branż. Dzieje się tak w dużej mierze dlatego, iż z jednej strony jest ona dla odbiorcy świetną rozrywką, a z drugiej – szansą na zdobycie atrakcyjnych nagród przy niewielkiej zazwyczaj formie aktywności. Przemyślana i dobrze przeprowadzona loteria promocyjna pozwala zainteresować dużą liczbę klientów, tak stałych, jak i tych, którzy staną się nimi właśnie dzięki chęci wzięcia w niej udziału.

Loterie promocyjne – skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów

Zorganizowanie loterii promocyjnej warto powierzyć firmie specjalizującej się w organizacji loterii i konkursów. Biorąc sprawy w swoje ręce, umknąć Ci może wiele ważnych aspektów. Decydując się na wsparcie ze strony profesjonalistów zyskujesz pewność, że dopilnowane zostaną wszelkie procedury związane z organizacją loterii. Co więcej, specjaliści dzięki swojemu doświadczeniu w tej kwestii najlepiej dopasują warunki loterii do Twoich oczekiwań, grupy docelowej oraz specyfiki branży, w której obszarze działasz. Na indywidualne podejście i kompleksową obsługę w zakresie różnych rodzajów loterii możesz liczyć sięgając po pomoc Motivation Direct.



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o: