Szukaj w serwisie

×
16 lutego 2023

Covid 19 i jego wpływ na branżę restauracyjną – system zamówień online FooDeliver remedium na aktualne problemy

Jak prowadzić restaurację w czasie epidemii? Jak pozyskać nowe zamówienia? Wprowadź system zamówień online i pozyskuj zamówienia z Internetu!

Fot. Mikhail Nilov / pexels

Covid 19 i jego wpływ na branżę restauracyjną – system zamówień online FooDeliver remedium na aktualne problemy

Prognozy ekspertów okazały się prawdziwe i doczekaliśmy się w Polsce drugiej fali koronawirusa. Od kilku tygodni obserwujemy wzrost zachorowań, który w chwili obecnej przekracza 20.000 osób zakażonych dziennie. Aktualna sytuacja epidemiczna i związane z nią ryzyko doprowadziło do kolejnych obostrzeń, również dla branży restauracyjnej.

Najpierw wprowadzono żółtą i czerwoną strefę z ograniczeniami dla godzinowego działania restauracji w formie stacjonarnej. Następnie całą Polskę objęto czerwoną strefą. Wstrzymane zostały również imprezy okolicznościowe, w tym wesela. Od tygodnia z kolei Rząd ponownie zabronił spożywania posiłków w lokalu, więc jedyną możliwością pracy restauracji jest przygotowanie potraw na wynos z dowozem lub odbiorem własnym. Co będzie dalej?

Wpływ aktualnych obostrzeń na działalność restauracji

Wyżej opisane obostrzenia mają bardzo duży wpływ na działalność restauracji. Lokale nie zarabiają na imprezach okolicznościowych czy dużych cateringach. Nie mogą przyjmować gości w restauracjach, nie sprzedają alkoholu. Liczba klientów się zmniejszyła, ponieważ wiele osób straciło pracę przez sytuację związaną z koronawirusem, więc unikają niepotrzebnych wydatków. Właściciele restauracji zanotowali znaczący spadek zysków.

Remedium na problemy finansowe i obostrzenia rządu są indywidualne systemy zamówień jedzenia online z możliwością płatności online oraz zapewnienie klientom dostaw do domu. Wiele restauracji korzysta ze znanych platform. Jednakże w chwilach takiego kryzysu ciężko oddać pośrednikowi 15-30% prowizji za zamówienia. Znane platformy oferują oczywiście marketing, ale mając jakąkolwiek wiedzę o gastromarketingu można uzyskać identyczny efekt z dużo mniejszym nakładem finansowym. Dzięki temu można utworzyć dużą bazę stałych i zadowolonych klientów.

FooDeliver – Indywidualny system zamówień online dla branży gastronomicznej

Podczas zamknięcia lokalu dla klientów stacjonarnych obsługa cały dzień odbiera telefony. Wiąże się to z poświęceniem dużej ilości czasu. Do tego dochodzą nerwy, bo jest mniej pracowników, a klienci mają wysokie wymagania. W międzyczasie trzeba wydać kierowcy jedzenie na dowóz i obsłużyć klientów, którzy przyszli po odbiór zamówień. Oczywiście wszystko z zachowaniem reżimu sanitarnego. Niestety w takich sytuacjach dochodzi do bardzo wielu błędów w zapisaniu i przekazywaniu dalej zamówień. Klienci z kolei borykają się z problemem dodzwonienia do lokalu, długiego czasu oczekiwania na dostawę a potem dania niezgodnego z zamówieniem.

Rozwiązaniem tych i wielu innych problemów jest właśnie system zamówień online FooDeliver stworzony przez firmę programistyczną 4B Systems. Takie rozwiązanie jest wygodne dla klienta, bo łatwo i szybko może złożyć zamówienie, wybrać dodatki, opcję dostawy i płatności z pozycji telefonu czy tableta. System pomaga również restauracji w utrzymaniu się na rynku i zwiększeniu zysków. Sprawia, że lokal jest bardziej konkurencyjny na rynku lokalnym, pozwala na samodzielny marketing i znaczne zaoszczędzenie czasu. Dodatkowo jest to bardzo nowoczesne wyjście, które zarówno klientom jak i właścicielowi oraz pracownikom lokalu pomoże w całym procesie zamówienia.

Oferta systemu zamówień online FooDeliver

4B Systems sp. z o.o. oferuje wdrożenie systemu zamówień online. Bardzo ważne jest to, że nie ma żadnych opłat prowizyjnych ani innych ukrytych kosztów. W zleceniu znajduje się gwarancja, że przy przedłużeniu umowy na kolejny rok, kwota zostanie bez zmian i nagle nie zwiększy się jak to często bywa z różnymi produktami czy prenumeratami.

Ogromnym plusem systemu FooDeliver jest stały rozwój. System ewoluuje z tygodnia na tydzień dzięki czemu klienci raz na jakiś czas otrzymywać będą darmowe aktualizacje. Nowe funkcjonalności pozwolą na dalszy rozwój restauracji oraz zamówień online. Programista, konsultant czy właściciel firmy przy wdrożeniu słuchają uwag i rad restauratorów i w miarę możliwości wprowadzają je w życie.

  • System FooDeliver pozwala na samodzielny marketing, czyli wysyłanie smsów i maili z treściami marketingowymi oraz generowanie kodów rabatowych. Aktywne działanie może zachęcić klientów do ponownych zamówień, dzięki czemu budujemy bazę zadowolonych i stałych klientów.
  • Na platformie www.foodeliver.pl można znaleźć bloga z artykułami dotyczącymi gastromarketingu. System gwarantuje więc nie tylko możliwość obsługiwania zamówień online ale także pomaga w rozwoju i poznaniu chwytów marketingowych pozwalających przyciągnąć klientów.
  • 4B System oferuje również pomoc w działaniach marketingowych na Facebooku czy też na profilu Google Moja Firma. Restauracja ma również kontakt do konsultanta firmy, który na bieżąco pomaga w obsłudze systemu.

Dlaczego restauracja powinna skorzystać z oferty wdrożenia systemu zamówień online FooDeliver?

  • ładna, przejrzysta ale i nowoczesna strona pozwalająca na uzyskanie przez klienta informacji o lokalu oraz danych teleadresowych,
  • system responsywny daje klientowi możliwość szybkiego i wygodnego zamówienia online z poziomu laptopa, tableta czy też telefonu,
  • klient oprócz samego menu może wybrać dodatkowe parametry, przekazać restauracji jakąś informację oraz może wybrać dogodną dla siebie opcję dostawy oraz metody płatności,
  • stały klient ma możliwość zamówienia potraw „na już” ale także na dowolny dzień i godzinę (oczywiście w ramach godzin pracy i dostaw),
  • łatwy w obsłudze panel administratora, który daje restauracji możliwość samodzielnego dodawania, edytowania, usuwania czy dezaktywowania potraw, informacji i zdjęć,
  • integracja systemu płatności z operatorem płatności online PayU, DotPay, Przelewy24 lub Tpay,
  • odbieranie przez obsługę lokalu zamówień na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu a także możliwość otrzymywania powiadomienia o nowych zamówieniach smsowo oraz mailowo,
  • dostęp do pełnej bazy zamówień pozwalający na badanie preferencji klientów oraz na zarządzanie zamówieniami,
  • możliwość rejonizacji kosztów dostaw na podstawie ustalonych przez administratora stref dostaw, które bardzo łatwo można ustanowić w systemie na zintegrowanej mapce Google,
  • możliwość wysyłki wiadomości e-mail oraz smsów do bazy klientów, którzy zgodzili się na otrzymywanie treści marketingowych, co pozwoli na ich zachęcenie do dalszych zamówień dzięki czemu restauracja zyskuję bazę stałych klientów,
  • możliwość tworzenia kodów rabatowych z określoną wartością % lub kwotową upustu, co pozwala na samodzielny marketing i powiększenie zysków,
  • drukowanie zamówień w formacie A4,
  • ustalanie atrybutów do menu np. wielkości potrawy, stopnia wysmażenie, ekstra dodatków,
  • system zamówień online jest kolejnym elementem budowania marki swojej restauracji.


Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o: