Szukaj w serwisie

×
29 lipca 2016

Kto chętniej uczy się języków obcych? Zdecydowanie nie są to faceci!

Kobiety stanowią 65% osób wyjeżdżających z Polski za granicę w celu nauki języków obcych. W głównej mierze są to młode osoby.

Kto chętniej uczy się języków obcych? Zdecydowanie nie są to faceci!

Z danych Education First, największej na świecie firmy specjalizującej się w organizowaniu zagranicznych kursów językowych, wynika, że na trzy osoby wyjeżdżające za granicę uczyć się języków przypadają dwie kobiety. Polacy zdecydowanie najczęściej uczą się angielskiego (83%). Drugim najczęściej wybieranym językiem jest niemiecki (5%), następnie francuski (4%) i hiszpański (3%).

Polacy coraz częściej chcą uczyć się egzotycznych i nieco mniej popularnych języków. Kursy doszkalające znajomość włoskiego Polacy wybierają równie często jak kursy z chińskiego i japońskiego, na które decyduje się co setna osoba.

- Coraz więcej Polaków dostrzega, że warto poznawać języki, które są popularne w innych częściach świata. Zdają sobie sprawę z tego, że w dzisiejszych czasach firmy z różnych zakątków świata inwestują swoje pieniądze w Polsce. Takie nieszablonowe podejście i nauka – na przykład chińskiego czy japońskiego – może skutkować pozyskaniem pracy, której większość Polaków nie mogłaby wykonywać z powodu nieznajomości tych języków – mówi Sylwia Rogalska, Country Product Manager Education First w Polsce.

Na naukę języków nigdy nie jest za późno

Na kursy językowe wjeżdżają nie tylko osoby, które nadal uczęszczają do szkół i studiują - choć te do 24 roku życia stanowią 78% kursantów (28% w wieku gimnazjalnym, 38% w wieku licealnym i 12% w wieku pomiędzy 19 a 24 rokiem życia). Co siódma osoba wyjeżdżająca za zagraniczne kursy językowe ukończyła 30 lat.

Konkurencja na rynku pracy

Raport „Competing across borders”, który został przygotowany w oparciu o odpowiedzi 572 szefów firm z różnych zakątków świata, pokazuje, że według 47% z nich trudności w relacjach z partnerami zagranicznymi wynikają z faktu, że firmy nie zapewniają pracownikom wystarczająco dużo szkoleń związanych z nauką języka obcego. Kluczowym czynnikiem powodzenia firm prowadzących międzynarodowy biznes jest biegła znajomość języka lokalnego i angielskiego, który jest światowym językiem biznesu – aż 68 % badanych wskazało ten język, jako niezbędny do komunikacji z zagranicznymi klientami i pracownikami.

Ze znajomości języka angielskiego Polacy mogą być dumni. Raport EF English Proficiency Index pokazuje, że Polska znajduje się na dziewiątej pozycji pod względem znajomości angielskiego w krajach nieanglojęzycznych. Wyprzedzają nas kraje skandynawskie. W tyle za nami są takie kraje jak Niemcy czy Austria.

Kobiety posługują się angielskim lepiej niż mężczyźni. Z raportu wynika również, że im osoby są starsze, tym poziom biegłości językowej jest niższy. Najlepiej po angielsku mówią osoby w wieku pomiędzy 18 a 20 rokiem życia.

Źródło: newsrm.tv



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:



 
 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję