Szukaj w serwisie

×
1 października 2015

Facebook testuje nowe funkcje: film zamiast profilowej fotografii oraz znikające zdjęcia

Serwis Facebook rozpoczął testy kilku nowych funkcji związanych z profilami użytkowników. Wśród nich jest możliwość dodania filmu zamiast profilowej fotografii, a także umieszczanie na koncie zdjęć, które znikną po upływie określonego czasu.

 

O nowych możliwościach związanych z wyglądem profilu użytkownika Facebook poinformował na swoim blogu zaznaczając, że obecnie są one w fazie testów ograniczonych do wąskiej grupy osób korzystających z systemu iOS w Wielkiej Brytanii i Kalifornii.

Pierwsza z testowanych nowości to możliwość zastąpienia tradycyjnego zdjęcia profilowego przez krótki, trwający zaledwie kilka sekund filmik przedstawiający właściciela konta. Może to być filmowe selfie lub jakikolwiek inny klip wybrany przez właściciela konta. Facebook zapewnia, że dodanie tego rodzaju wizytówki będzie bardzo proste.

Filmy profilowe mają dać fanom Facebooka możliwość lepszego, ekspresyjnego zaprezentowania siebie. Dzięki nim będą mogli pokazać swoją osobowość i kreatywność. Animacje będą wyświetlać się jednak tylko wtedy, kiedy ktoś wejdzie bezpośrednio na nasz profil na Facebooku. Na na naszej tablicy pokaże się jedynie ujęcie, które wybierzemy.

 
 

Do nagrania można będzie dołączyć też dźwięk. Ten włączy się jednak dopiero, gdy wejdziemy na czyjś profil i klikniemy w film. Nagrania nie będą miały natomiast żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o rozmiar. Film automatycznie dostosuje się do okna zdjęcia profilowego.

To jedna z największych zmian na portalu społecznościowym od czasu wprowadzenia osi czasu. Według przedstawicieli firmy filmy profilowe będą działać tak jak animowane awatary profilowe na Snapchacie.

Kolejna przewidywana zmiana w serwisie polega na możliwości stosowania przez użytkowników tak zwanych tymczasowych zdjęć. Chodzi o narzędzie, które umożliwi określenie, jak długo konkretna fotografia ma się znajdować na głównej stronie profilu. Wstawiając wybrane zdjęcie właściciel konta może zaznaczyć na przykład, że ma ono zniknąć po upływie jednego dnia lub po tygodniu. Kiedy upłynie zaznaczony termin fotografia zniknie i zostanie zastąpiona wizerunkiem, który użytkownik wybrał wcześniej.

Trzecia nowość nosi bardziej techniczny charakter i polega na zmianie sekcji, w której użytkownicy edytują wiadomości na swój temat widoczne przez innych internautów. Facebook zapewnia, że dzięki przeprojektowaniu tej części profilu stanie się ona bardziej przejrzysta i pozwoli na dokonywanie szybkich zmian w udostępnianych na profilu informacjach.

Wszystkie zapowiedziane przez Facebook nowości dotyczą na razie mobilnej wersji serwisu. Nie wiadomo, kiedy zakończą się prowadzone obecnie testy i w jakim terminie nowe funkcje zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom.

 

 

 



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:



 
 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję