Planowanie przeprowadzki, zwłaszcza tej międzynarodowej, powinno obejmować dokładne przyjrzenie się kwestii finansowej. Organizacja przeprowadzki za granicę to bowiem nie tylko pakowanie się czy załatwianie niezbędnych formalności. To również spory wydatek, na który lepiej dokładnie się przygotować, by wszystko dopiąć na ostatni guzik i nie dopuścić do sytuacji, w której finalnie cena przeprowadzki będzie wyższa niż założona. Czy można zrobić coś, by profesjonalny transport międzynarodowy nie zrujnował budżetu? Jak najbardziej!
Jakie czynniki wpływają na koszt przeprowadzki międzynarodowej?
W celu ustalenia kosztów przeprowadzek międzynarodowych istotne jest zrozumienie, na co się te koszty składają. Kluczowe czynniki to oczywiście odległość między miejscem załadunku a rozładunku, objętość przewożonych rzeczy oraz metoda ich transportu. Ta ostatnia kwestia dotyczy szczególnie cennika przeprowadzki międzynarodowej na inny kontynent lub do państwa oddzielonego morzem. Mienie może zostać bowiem dostarczone za granicę przy pomocy transportu morskiego lub lotniczego (z dodatkowym wykorzystaniem specjalistycznych samochodów, które dowiozą pakunki ze starego mieszkania np. do portu i z portu za granicą do nowego lokalu).
Na profesjonalny transport międzynarodowy składa się jednak nie tylko sam przewóz, ale również logistyka przeprowadzki czy wsparcie w organizacji niezbędnych dokumentów, dotyczących np. odprawy celnej. Najlepsi wykonawcy oferują ponadto wiele opcji dodatkowych składających się na kompleksowe usługi przeprowadzek za granicę. Doskonałym przykładem jest tutaj oferta przeprowadzek międzynarodowych Fortis Przeprowadzki, która może zająć się między innymi pakowaniem rzeczy i ich zabezpieczeniem, planowaniem przeprowadzki zagranicznej, organizacją bezpiecznego transportu wodnego, lotniczego i drogowego, dostosowanego do potrzeb rodzaju załadunku – oraz wieloma innymi kwestiami.
Jak obniżyć koszty przeprowadzki międzynarodowej?
Co do zasady profesjonalny transport międzynarodowy wiąże się ze sporymi wydatkami. Istnieją jednak sposoby na to, by obniżyć koszty przeprowadzki międzynarodowej. W przypadku wyjazdu za morze lub ocean można np. zdecydować się na transport morski zamiast lotniczego – zazwyczaj jest bowiem tańszy.
Cenę przeprowadzki za granicę może również obniżyć ograniczenie objętości rzeczy do transportu. Warto się zatem dokładnie zastanowić, które przedmioty, ubrania, sprzęty czy meble rzeczywiście będą potrzebne – szczególnie w przypadku tymczasowej przeprowadzki międzynarodowej. A jeżeli wyjeżdżasz na stałe i nie będziesz mieć już w Polsce miejsca do przechowywania mniej przydatnego mienia, to część rzeczy możesz postarać się sprzedać przed wyjazdem, oddać bliskim, potrzebującym lub – w przypadku bardzo złego stanu – zutylizować.
Pozytywny wpływ na ostateczną cenę przeprowadzki za granicę ma również podjęcie współpracy z firmą, która oferuje indywidualną, bezpłatną wycenę z gwarancją stałej ceny. Taką opcję proponuje Fortis Przeprowadzki – i to bez zobowiązań. Możesz zatem sprawdzić, ile będzie kosztował bezpieczny transport Twoich rzeczy oraz wybrane przez Ciebie usługi dodatkowe, a firma gwarantuje Ci, że wskazana wycena nie ulegnie zmianie na żadnym etapie realizacji przeprowadzki międzynarodowej.
Czy warto skorzystać z usługi przeprowadzek międzynarodowych?
Wybór kompleksowych usług przeprowadzkowych to po prostu łatwa, wygodna, szybka, bezpieczna oraz mało stresująca opcja.Przekazujeszplanowanie przeprowadzki doświadczonej ekipie logistyków oraz wykonawców, którzy mają za sobą setki zrealizowanych przeprowadzek międzynarodowych – i transportem lotniczym, i morskim, i drogowym.
Z całą pewnością można zatem stwierdzić, że skorzystanie z profesjonalnego, bezpiecznego transportu mienia wiąże się z ogromnymi zaletami. Ale pod warunkiem zdecydowania się na odpowiedniego wykonawcę. Zwróć zatem uwagę na to, jak duże doświadczenie ma wstępnie wybrana przez Ciebie firma, ile lat działa na rynku, ile zrealizowała przeprowadzek międzynarodowych do interesującego Cię kraju, a także – jakie są opinie dotychczasowych klientów, np. w wizytówce Google.