Nieodłącznym elementem prowadzenia firmy jest promocja i marketing i ten fakt nie podlega dyskusji. Nie bez powodu duże korporacje mają do tego celu powołany osobny dział, zatrudniają ludzi od reklamy i przeznaczają na filmy promocyjne niemałe środki finansowe. Jednak w dzisiejszych czasach już nie tylko najwięksi się reklamują, Wymogi rynku są takie, że trzeba być widocznym, a nie da się tego osiągnąć jedynie z pomocą bilbordów ulotek czy artykułów sponsorowanych. Właściwie taka forma promocji jest już lekko przestarzała, jakby z innej epoki.
Obecnie od firm wymaga się, żeby były obecne w mediach społecznościowych, prowadziły blogi firmowe... Dzięki temu skraca się dystans między firmą a klientem, można być bliżej, mieć bezpośredni kontakt. Ale jest też wyższy poziom promowania się. To film korporacyjny! Daje on ogromne możliwości, ponieważ pomaga nie tylko w sprzedaży produktów i usług, ale przede wszystkim w budowaniu wizerunku i marki. Dzięki niemu firma pokazuje swoja unikatowość i profesjonalizm, a także wiarygodność. Produkcja filmów promocyjnych może się skupiać na produktach, ale za ich pomocą można także przedstawić firmę i jej historię, mogą w nich brać udział pracownicy czy klienci. Możliwości jest mnóstwo. Niektóre firmy wykorzystują filmy, żeby dotrzeć do potencjalnych pracowników. Dzisiejsze realia są takie, że nie wystarczy już wrzucić ogłoszenia do internetu.
Branża reklamowa się zmienia, ponieważ zmieniają się potrzeby przedsiębiorców. Produkcja filmów promocyjnych nie należy jednak do łatwej dziedziny, w dodatku na runku jest coraz większa konkurencja. Jaki więc powinien być dobry film promocyjny? Najprostszą odpowiedzią jest taki, który długo będą pamiętać. Niby proste i oczywiste, ale trudne do wykonania, dlatego film powinien cechować się pewną uniwersalnością, nie może być zbyt długi. W stosunkowo krótkim czasie trzeba zawrzeć wszystko to, co najważniejsze, a historia powinna być przystępna i trafiać do grupy docelowej.
Filmy promocyjne i wizerunkowe są dzisiaj bardzo popularne, ale przede wszystkim skuteczne. Pozwalają nie tylko budować wizerunek, ale także z ich pomocą można go utrzymać lub odświeżyć. Dzięki nim można dotrzeć do większej liczby odbiorców, wypromować produkt lub usługę, a nawet miejsce czy inicjatywę. Profesjonalnie zrobiony film będzie świetną wizytówką firmy. Żyjemy w czasach, w których obraz ma ogromne znaczenie i ludzie częściej wybierają produkty, które zobaczą. Jeśli jeszcze zobaczą je w atrakcyjnej formie, to szybciej się na nie zdecydują.