TheFad.pl – Polska i Świat. Opinie i komentarze

Pierwszy rejs statku Titanic II, planowany na 2018 rok

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowy Titanic wyruszy w swój dziewiczy rejs w 2018 roku – z różnicą, iż zamiast z Southampon do Nowego Jorku, popłynąć nim można będzie z Jiangsu we wschodnich Chinach do Dubaju.

 

Statek będzie mógł pomieścić 2435 pasażerów i 900 członków załogi i bedzie miał zwiększoną ilość szalup ratunkowych.

Oryginalny Titanic, nazywany statkiem marzeń, zatonął po zderzeniu z górą lodowa na północnym Atlantyku podczas swojego pierwszego rejsu w 1912 roku. Zginęło ponad 1500 pasażerów i członków załogi.

Ale dzięki wartemu ponad 300 milionów funtów (1 mld 740 milionów złotych) projektowi Australijskiego miliardera Cliva Palmera, być może uda się zwodować replikę statku.

Firma Palmera ”Blue Star Line”, planuje zbudowanie statku Titanic II, wyglądającego i urządzonego identycznie jak oryginał. Jedyne, planowane różnice to wyposażenie statku w nowoczesną nawigację oraz najwyższej jakości system bezpieczeństwa.

Podobnie jak miało to miejsce w 1912 roku, 270 metrowy Titanic będzie oferował swoim klientom, sprzedaż biletów pierwszej, drugiej i trzeciej klasy.

Tak wygląda projekt repliki Titanica w porównaniu ze zdjęciami oryginału

Przepiękne schody w pierwszej klasie

Cafe Parisienne – jadalnia w pierwszej klasie, wyposażona w białe, wiklinowe krzesła

Titanic posiadał na swoim pokładzie basen oraz łaźnię turecką. Czysta woda była pompowana prosto z oceanu i podgrzewana.

Jadalnia w pierwszej klasie

Luksusowe pokoje w pierwszej klasie, sypialnie wyposażone były w łóżka z baldachimem

Porównanie mostku kapitańskiego – oryginał i nowa wersja

Palarnia w pierwszej klasie, przeznaczona jedynie dla mężczyzn

Również wyposażenie drugiej i trzeciej klasy, będzie odzwierciedleniem oryginalnego Titanica. Tutaj pasażerowie posiłek będą spożywali przy długich stołach.

Titanic posiadał również siłownię w stylu Edwardiańskim, dla pasażerów pierwszej klasy

Inne zdjęcia pokazujące szczegóły wyposażenia nowego Titanica

Exit mobile version