TheFad.pl – Polska i Świat. Opinie i komentarze

Najpopularniejsza ulica handlowa Londynu zamieni się w deptak

Oxford Street, nigdy nie była moim ulubionym miejscem w Londynie. Bez względu na porę roku czy dnia, przepychanie się przez gęstniejący z minuty na minutę tłum ludzi, nie należały do moich  najlepszych doświadczeń związanych z tym miejscem. Ale jest nadzieja – otóż zgodnie z planem pod koniec przyszłego roku, ta największa i najpopularniejsza ulica handlowa Londynu zamieni się w deptak.

Zgodnie z zaplanowanymi przez burmistrza Londynu działaniami – Oxford Street, ma zostać zamknięta dla ruchu kołowego i stać się deptakiem handlowym już przed przyszłorocznym Bożym Narodzeniem. Równocześnie – wyłączenie Oxford Street z ruchu kołowego ma się zbiec z uruchomieniem nowej linii kolejowej – Elizabeth Line.

Przejeżdżające do tej pory przez Oxford Street autobusy i tak zwane Cabs czyli znane na całym świecie czarne, londyńskie taksówki, zmienią swoją dotychczasową trasę i będą odtąd poruszać się między Oxford Circus a Orchard Street.

Warto przypomnień, że londyńskie centrum handlowe do którego zaliczane są ulice Oxford Street, Bond Street i Regent Street – odwiedzane jest przez ponad 4 miliony osób tygodniowo!

Jak powiedział burmistrz Londynu Sadiq Khan – „Oxford Street słynie na całym świecie z milionów odwiedzających każdego roku, a już po roku kultowa część ulicy na zachód od Oxford Circus może zostać przekształcona w pozbawiony ruchu ulicznego deptak.

„Bez względu na to, czy jesteś mieszkańcem, firmą, czy znanym sklepem – nasze plany sprawią, że teren ten stanie się czystszy i bezpieczniejszy dla wszystkich, tworząc jedną z najlepszych przestrzeni publicznych na świecie.

W pobliżu nowej Oxford Street zostaną utworzone nowe postoje taksówek, planowane jest również uruchomienie nowych tras rowerowych które mają przebiegać wzdłuż spokojniejszych dróg w kierunku na północ i na południe od Oxford Street.

Działania zmierzające do zamknięcia ruchu na tym odcinku „są ważnym krokiem w kierunku walki z zanieczyszczeniem powietrza” – powiedział Kierownik British Heart Foundation, Simon Gillespie. Podobnego zdania jest Jace Tyrrell, prezes firmy New West End Company, który dodał że „usunięcie ściany czerwonych autobusów z Oxford Street zmniejszy zatory komunikacyjne i poprawi jakość powietrza”.

(af)

Exit mobile version