TheFad.pl – Polska i Świat. Opinie i komentarze

Internauci i opozycja nie zostawiają suchej nitki na PiSowskiej billboardowej kampania wymierzonej w sądownictwo

Tajemnicze czarno-białe billboardy z hasłem „Niech zostanie tak jak było… Czy na pewno tego chcesz?” rozwieszono w całej Polsce. Akcja ma przekonać Polaków do wprowadzanych przez PiS radykalnych reform sądownictwa. Za partyjną kampanię zapłaciła podlegająca Beacie Szydło Polska Fundacja Narodowa a wszystko za pieniądze państwowych spółek.

Internauci i opozycja nie zostawiają suchej nitki na PiSowskiej billboardowej kampania wymierzonej w sądownictwo

Fot. Źródło: Twitter / @MaciejSonik

Billboardy z tajemniczym hasłem „Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?” od piątku można zobaczyć w wielu miastach w Polsce i są wstępem do głównej części kampanii. Niejasny przekaz ma za zadanie wzbudzić zainteresowanie nieujawnionym jeszcze przekazem. Do akcji mają dołączyć specjalnie na tę okazję przygotowane strony internetowe i spoty telewizyjne.

Hasło „Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?” – jak zwracała uwagę profesor Ewa Łętowska w „Faktach po Faktach”, nawiązuje do fragmentu z powieści włoskiego pisarza Giuseppego Tomasiego di Lampedusy „Lampart” „Trzeba zmienić wszystko, żeby wszystko pozostało po staremu”, a ich sens jest taki, że „trzeba wszystko zmienić, aby wszystko zostało tak, jak było”.

– Przypisali – pewnie z niewiedzy – autorstwo tego cytatu profesorowi Rzeplińskiemu, który po prostu cytował Lampedusa – mówiła profesor Łętowska.

Zdaniem PiS kampania miała piętnować patologie w środowisku sądowniczym, szybko jednak obróciła sie przeciwko ekipe rządzącej. Jej koszt? Bagatela: 19 mln zł!

Na partyjną akcję PiS natychmiast odpowiedzieli internauci i opozycja. Platforma Obywatelska, zamieściła na Twitterze kilka własnych wersji spotu a internauci przerobili je przyominając wpadki rządzących. Efekt? Oceńcie sami.

 

 

 

(df) thefad.pl

 

Exit mobile version