Tajemnicze czarno-białe billboardy z hasłem „Niech zostanie tak jak było… Czy na pewno tego chcesz?” rozwieszono w całej Polsce. Akcja ma przekonać Polaków do wprowadzanych przez PiS radykalnych reform sądownictwa. Za partyjną kampanię zapłaciła podlegająca Beacie Szydło Polska Fundacja Narodowa a wszystko za pieniądze państwowych spółek.
Billboardy z tajemniczym hasłem „Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?” od piątku można zobaczyć w wielu miastach w Polsce i są wstępem do głównej części kampanii. Niejasny przekaz ma za zadanie wzbudzić zainteresowanie nieujawnionym jeszcze przekazem. Do akcji mają dołączyć specjalnie na tę okazję przygotowane strony internetowe i spoty telewizyjne.
#aferabillboardowa szybko zawitała do Zielonej Góry. Chyba że to promocja Polski za granicą... pic.twitter.com/YB2FDzEpEJ
— Mikołaj Rosik (@MikolajRosik) September 7, 2017
Hasło "Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?” - jak zwracała uwagę profesor Ewa Łętowska w "Faktach po Faktach", nawiązuje do fragmentu z powieści włoskiego pisarza Giuseppego Tomasiego di Lampedusy "Lampart" "Trzeba zmienić wszystko, żeby wszystko pozostało po staremu", a ich sens jest taki, że "trzeba wszystko zmienić, aby wszystko zostało tak, jak było".
- Przypisali - pewnie z niewiedzy - autorstwo tego cytatu profesorowi Rzeplińskiemu, który po prostu cytował Lampedusa - mówiła profesor Łętowska.
Zdaniem PiS kampania miała piętnować patologie w środowisku sądowniczym, szybko jednak obróciła sie przeciwko ekipe rządzącej. Jej koszt? Bagatela: 19 mln zł!
Na partyjną akcję PiS natychmiast odpowiedzieli internauci i opozycja. Platforma Obywatelska, zamieściła na Twitterze kilka własnych wersji spotu a internauci przerobili je przyominając wpadki rządzących. Efekt? Oceńcie sami.
Tymczasem premier Szydło wytłumaczy państwu, po co powstała Polska Fundacja Narodowa.
— Phil Backensky 🇪🇺 (@Phil_Backensky) September 9, 2017
😎🎬#aferabillboardowa pic.twitter.com/RFWmrWSQDL
M. Kamiński został skazany na 3 lata więzienia. Andrzej Duda go ułaskawił.
— PlatformaObywatelska (@Platforma_org) September 10, 2017
Dzięki #PartyjneSądy politycy PiS będą czuć się bezkarnie. RT 🔃 pic.twitter.com/xfmXtQer9R
Antoni Macierewicz ma liczne powiązania z rosyjskimi służbami Putina. #PartyjneSądy PiS nie osądzą go. Czy na pewno tego chcesz? RT 🔁 pic.twitter.com/oPZa9LOzSR
— PlatformaObywatelska (@Platforma_org) September 10, 2017
W #PaństwoPiS niezależne #WolneSądy zagrażają interesom i patologiom PiS ⛔️❗️❗️❗️⚠️#PartyjneSądy pic.twitter.com/stJbw3A22D
— PO Wielkopolska ✌ (@PO_Wielkopolska) September 9, 2017
#aferabillboardowa kosztuje Polskiego podatnika 19 MLN PLN❗️ #PiS wydaje nasze pieniądze, po to żeby zapewnić sobie #PartyjneSądy ❗️🔊📣 pic.twitter.com/ZLPYXK1bG7
— Wojciech Wilk (@WilkWojciech) September 9, 2017
PiS robi kampanię billboardową za nasze pieniądze!
— M&M (@m_magdalenko) September 8, 2017
Ja robię kampanię za darmo 😐#AferaBillboardowa #CzyNaPewnoTegoChcesz pic.twitter.com/8h8qNmkVsG
Za pieniądze podatnika które #PiS przeznaczył na propagandę ws. #PartyjneSądy można sfinansować 3,8 MLN szkolnych obiadów #aferabillboardowa pic.twitter.com/OQPHXiPvSx
— Wojciech Wilk (@WilkWojciech) September 9, 2017
Dzień po wecie PAD, byli pijarowcy Szydło rejestrują domenę. Już wtedy wiedzą, że PFN zleci im fuchę za 19 mln? #aferabillboardowa
— Michał Kuczyński (@KuczynskiM) September 9, 2017
To już rozumiecie dlaczego tą kampanię trzeba było zrobić przez fundację Świrskiego. Bo gdyby poszła z rządu, kolesie musieliby w przetargu pic.twitter.com/H79wcAYP5i
— kataryna (@katarynaaa) September 9, 2017
Policzyliśmy. #aferabillboardowa to 674 tony ośmiorniczek. Słowami premier @BeataSzydlo: "Wystarczy nie kraść". 🐙 https://t.co/3TcMjlUY8H pic.twitter.com/YsRzej5kcN
— Razem (@partiarazem) September 9, 2017
#AferaBillboardowa za 19 mln zł! 800 lat pracy za najniższe wynagrodzenie! Żeby było tak, jak jest? #PartyjneSądy 🔁 Nie chcesz? Podaj dalej! pic.twitter.com/qoEPxybqCU
— Maciej Sonik 🇵🇱 (@MaciejSonik) September 9, 2017
Dawno nie było w naszej polityce tak jawnego grania na nosie zasadom jak partyjna kampania za pieniądze spółek skarbu państwa
— Konrad_Piasecki (@KonradPiasecki) September 8, 2017
(df) thefad.pl