TheFad.pl – Polska i Świat. Opinie i komentarze

Facebook testuje w Aktualnościach na kontach użytkowników pliki wideo z włączonym dźwiękiem

facebook_video

Facebook rozpoczął próby publikowania w Aktualnościach na kontach użytkowników plików wideo z domyślnie włączonym dźwiękiem. Doniesienia o eksperymentach z dźwiękiem w plikach wideo prowadzonych przez Facebook pochodzą z serwisu Maschable, który opiera się na mailach od swoich czytelników.

Niektórzy internauci posiadający konta na Facebooku powiadomili, że w ich News feedzie publikowane pliki wideo pochodzące od znajomych lub marek mają domyślnie włączony dźwięk, choć do tej pory, zgodnie z polityką serwisu wszystkie treści wideo były wyciszone, a włączenie głosu wymagało działania użytkownika.

Wraz z wideo z włączonym dźwiękiem pojawia się przycisk pozwalający na wyłączenie go.

Problem polega na tym, że aby pozbyć się dźwięku w plikach wideo trzeba w każdym z nich używać wspomnianego przycisku lub wyciszyć dźwięk w ustawieniach swojego smartfona.

Z doniesień wynika, że z głośnym wideo na Facebooku zetknęło się na razie niewielu użytkowników serwisu, w większości pochodzą oni z Australii.

Facebook poproszony o wyjaśnienie intrygującej kwestii wideo z włączonym dźwiękiem przyznał, że rzeczywiście prowadzi testy nowej opcji, lecz dotyczą one jedynie bardzo ograniczonej liczby użytkowników.

– To próby w niewielkim zakresie, mają sprawdzić w jaki sposób użytkownicy odbiorą możliwość publikowania w ich News feedzie treści wideo wraz z dźwiękiem – wyjaśnia Facebook w komunikacie skierowanym do mediów. – Uczestnicy testów, którzy nie życzą sobie domyślnie włączonego dźwięku mogą wyłączyć go w konkretnym pliku lub w ustawieniach swojego konta. To tylko jeden z wielu testów zmierzających do poprawienia jakości treści udostępnianych użytkownikom – kończy oświadczenie Facebook.

Eksperymentując z domyślnie włączonym dźwiękiem w klipach wideo i oczekując reakcji użytkowników na ten krok Facebook prawdopodobnie chce poprawić sytuację reklamodawców, którzy na platformie zamieszczają treści filmowe.

Według danych z maja br. ok. 85 proc. treści wideo użytkownicy Facebooka oglądają z domyślnie wyłączonym dźwiękiem i rzadko decydują się na włączenie głosu.

Wirtualnemedia.pl

Exit mobile version