Szukaj w serwisie

×
9 września 2021

Dynamic Pricing najlepsza strategia w e-commerce?

Stosowanie strategii cenowych pozwala uwypuklić rolę ceny w polityce cenowej danej firmy. Czy strategia dynamic pricing, czyli dynamicznych wartości towarów, jest skuteczna w e-commerce?

Stosowanie strategii dynamicznych cen, polega na dopasowaniu cen (różnych produktów), do ruchów konkurencji w czasie rzeczywistym. Resumując, dynamic pricing polega na szybkiej zmianie cen, tak aby oferowany asortyment pozostał atrakcyjny cenowo – względem innych sprzedawców.

Rola ceny w procesie zakupowym

Cena to suma pieniędzy, którą konsument musi zapłacić, chcąc nabyć dany towar. W dobie porównywarek cen i licznych portali, które umożliwiają konsumentowi szybkie zestawienie ofert (nawet z kilkudziesięciu, różnych punktów sprzedaży) – warto pamiętać o tym, że cena jest jednym z najsilniejszych bodźców w procesie zakupowym. Jaki jest cel stosowania dynamic pricing?

Dzięki dynamicznej zmianie cen można osiągnąć następujące cele:

  • Strategia dynamic pricing chroni przed utratą klientów.
  • Dynamiczne ceny pomagają osiągać wysoką pozycję (wśród konkurencji).
  • Można zwiększyć sprzedaż produktów na danym kanale sprzedaży.
  • Dynamiczne ceny pozwalają przyciągać nowych klientów.
  • Można zatrzymać przy sobie obecnych klientów. Dynamiczne, zgodne z regułami rynku ceny są kuszące dla nabywców.
  • Ceny dostosowane do ruchów konkurencji zapewniają zwiększony ruch na własnym kanale sprzedaży.

Dlatego szybka modyfikacja ceny, względem topowych sprzedawców w danej branży, jest doskonałą strategią marketingową.

Co zrobić, aby strategia dynamic pricing, była skuteczna?

Podstawą stosowania dynamic pricing jest monitoring konkurencji. Co istotne, analiza cen innych sprzedawców, aby przyniosła oczekiwany skutek, musi być prowadzona systematycznie i rzetelnie.

Czy da się samodzielnie monitorować konkurencję celem zastosowania strategii dynamic pricing? Niestety nie. Manualny monitoring konkurencji jest możliwy jedynie w przypadku bardzo małej liczby innych sprzedających oraz bardzo ubogiej oferty produktowej.

Jeżeli prowadzisz sprzedaż wielokanałową, oferujesz swoim klientom rozbudowany asortyment – nie uda Ci się ręcznie monitorować konkurencji. W takim przypadku musisz spędzać codziennie, długie godziny na:

  • wyszukiwaniu cen konkretnych produktów na danym kanale,
  • obliczaniu, jakie wartości w Twoim sklepie będą korzystne i skłonią konsumentów do dokonania zakupu.

Tak poprowadzony dynamic pricing nie przyniesie oczekiwanych efektów. Pomyłka człowieka w takim przypadku jest bardziej niż możliwa. Jak zatem prawidłowo przygotować się do stosowania strategii dynamicznych cen?

Warto zaopatrzyć swój biznes w profesjonalny system do monitoringu cen. LivePrice to narzędzie, które pozwala na automatyczną kontrolę konkurencji. System daje Ci możliwość automatycznego parowania (po EANach) Twoich produktów z ofertą konkurencji. Dodatkowo, dzięki LivePrice możesz dodawać produkty konkurencji również po nazwach lub frazach. Aplikacja może monitorować Twoją konkurencję na:

Reasumując, monitoring cen konkurencji to podstawa podczas stosowania strategii dynamic pricing. Dzięki rzetelnej wiedzy, o tym, jakie ceny ustala Twoja konkurencji, możesz planować mądre ruchy cenowe.

Jak szybko reagować na ruchy cenowe konkurencji?

Dynamic pricing wiąże się z szybką reakcją na ruchy innych sprzedawców. Jeżeli chcesz działać skutecznie, powinieneś postawić na automatykę cenową. LivePrice może zmieniać Twoje ceny na Allegro, Ceneo lub w Twoim e-sklepie – nawet kilkanaście razy na dobę.

Automatyka cenowa wiąże się z samoczynnym nadawaniem cen przez system. LivePrice zaczytuje ceny konkurencji, a kolejno wylicza właściwe kwoty na Twoich ofertach. W jaki sposób system kalkuluje, jaka cena jest dla Ciebie opłacalna?

Narzędzie działa wedle określonych przez Ciebie założeń, a do pracy potrzebuje (nadanych przez Ciebie instrukcji): 

  • Ceny minimalnej – czyli najniższej kwoty, za którą możesz wystawić dany produkt.
  • Kroku cenowego – wartości, o którą chcesz być tańszy od konkurenta np. 1 grosz.

LivePrice może automatyzować proces nadawania cen. Narzędzie pomaga skutecznie kreować strategię dynamic pricing. Trzeba pamiętać o tym, że strategia dynamicznych, zgodnych z ruchami branży cen, jest najbardziej skutecznym magnesem na klienta.

Jeżeli chcesz:

  • Zwiększyć swoją sprzedaż.
  • Przyciągnąć do ofert nowych kupujących.
  • Zatrzymać obecnych klientów.
  • Utrzymać wysoką pozycję w branży.
  • Znać ruchy cenowe konkurencji.
  • Zarabiać na brakach magazynowych konkurentów.
  • Automatyzować proces nadawania cen.
  • Oszczędzać czas i pieniądze.

Koniecznie wypróbuj system LivePrice. Masz możliwość przez 14 dni pracować na wersji demonstracyjnej – na własnych produktach w zestawieniu z Twoją realną konkurencją. Skorzystaj już teraz. 



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:



 
 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję