Szukaj w serwisie

×
17 lutego 2025

Sheryl Crow sprzedaje swoją Teslę w proteście przeciwko Muskowi

Sheryl Crow, znana amerykańska piosenkarka i aktywistka, postanowiła sprzedać swój samochód marki Tesla. Powodem jej decyzji był wpływ Elona Muska na politykę i media. Dochód z transakcji przekazała na wsparcie National Public Radio, które jej zdaniem jest zagrożone przez działania miliardera.

Fot. screen shot , youtube Sheryl Crow, Rock & Roll Hall of Fame

W emocjonalnym poście na Instagramie Crow napisała, że jej rodzice zawsze powtarzali jej, iż jesteśmy tym, z kim przebywamy. Dlatego uznała, że nadszedł czas, aby świadomie wybrać swoje wartości i zerwać powiązania z Teslą. Pożegnanie z autem stało się dla niej symbolem sprzeciwu wobec wpływu Muska na świat polityki i informacji.

Kłopoty Tesli – spadająca sprzedaż i rosnąca konkurencja

Decyzja Crow pojawiła się w momencie, gdy Tesla zmaga się z poważnymi problemami na rynku. W styczniu tego roku sprzedaż Tesli we Francji spadła o ponad sześćdziesiąt procent, w Niemczech niemal o sześćdziesiąt, a w Chinach o jedenaście. Tymczasem chiński konkurent BYD notuje imponujące wzrosty sprzedaży i zdobywa coraz większy udział w rynku.

Na problemy Tesli nakłada się też rosnąca konkurencja ze strony firm takich jak Rivian czy Lucid Motors. Te marki nie tylko wprowadzają innowacyjne rozwiązania, ale często oferują bardziej atrakcyjne ceny. Dodatkowo rządy w Europie i Azji coraz mocniej wspierają lokalnych producentów, co jeszcze bardziej osłabia globalną pozycję Tesli.

Fala protestów i rosnąca krytyka

W Stanach Zjednoczonych coraz częściej dochodzi do protestów przed salonami Tesli. Aktywiści sprzeciwiają się bliskim relacjom Muska z administracją prezydenta Donalda Trumpa oraz jego działaniom mogącym wpłynąć na niezależność mediów. Demonstracje odbyły się m.in. w Nowym Jorku, Seattle i Kansas City, a ich uczestnicy podkreślają, że polityczne zaangażowanie miliardera może szkodzić wizerunkowi Tesli.

Niektóre duże firmy zaczynają również wycofywać Tesle ze swoich flot korporacyjnych i zastępować je samochodami innych producentów. Takie decyzje mogą mieć ogromny wpływ na przyszłość firmy i jej wyniki finansowe.

Jak zareagowała opinia publiczna?

Decyzja Sheryl Crow wywołała mieszane reakcje. Część jej fanów chwali ją za konsekwencję i autentyczność, inni zarzucają jej, że niepotrzebnie miesza muzykę z polityką. Artystka jednak nie boi się angażować w ważne sprawy społeczne – w przeszłości jej piosenka „Love is a Good Thing” została zbanowana w Walmart za krytyczne teksty dotyczące sprzedaży broni, a utwór „Redemption Day” powstał po jej podróży do Bośni, gdzie dostrzegła skutki braku amerykańskiej interwencji w ludobójstwie w Rwandzie.

Coraz więcej celebrytów wykorzystuje swoją popularność do wyrażania poglądów poprzez wybory konsumenckie. Nie jest więc zaskoczeniem, że decyzja Crow może wpłynąć na szerszą dyskusję na temat etyki i polityki w biznesie.

Co to oznacza dla Tesli i Muska?

Sheryl Crow swoją decyzją zwróciła uwagę na polityczne powiązania Elona Muska i ich możliwy wpływ na biznes Tesli. W połączeniu z rosnącymi protestami i spadkiem sprzedaży samochodów może to być sygnał, że firma musi zmierzyć się z coraz większymi wyzwaniami. Rosnąca konkurencja na rynku pojazdów elektrycznych, zmieniające się trendy konsumenckie oraz wpływ politycznych deklaracji Muska na wizerunek marki mogą w kolejnych miesiącach znacząco wpłynąć na przyszłość Tesli.

DF, thefad.co.uk / Źródło: The Guardian, New York Post, Vanity Fair

 



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:



 
 

Exit mobile version

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję