"Amazon podróży" to nowa wizja firmy, zapowiedziana przez dyrektora generalnego linii lotniczych Ryanair - Michaela O'Leary.
Według niego, w ciągu najbliższych 10 lat Ryanair, z przewoźnika przekształci się w "cyfrowe przedsiębiorstwo z dołączoną do niego linią lotniczą".
W ciągu 22 lat swojego istnienia, z usług tych tanich lini lotniczych skorzystało już ponad 106 milionów pasażerów, a swoimi niskimi cenami zrewolucjonizowały one europejski rynek lotniczy.
W najbliższym czasie, przewoźnik planuje kolejne zmiany. Ambicją Michaela O'Leary, jest aby Ryanair stał się samowystarczalny w zakresie rezerwacji noclegówn na lotniskach czy zakupów. Ma stać się przedsiębiorstwem komplesowo pomagającym zaplanować całą podróż.
Obecnie w fazie rozwoju jest usługa "Ryanair Rooms", która oferuje zakup noclegów, wynajem samochodu oraz opłacenia ubezpieczenia podróżnego.
Około 50 milionów euro, Ryanair przeznaczy na tegoroczne inwestycje w sektorze IT- rozwijając centra Ryanair Labs.
Jednak jest jeden obszar, w któy jak zanaczył Michaela O'Leary Ryanair nie zamierza inwestować - jest to wi-fi na pokładach samolotów.
(af)