Szukaj w serwisie

×
19 grudnia 2017

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google, którą odwiedza aż 20 milionów Polaków miesięcznie.

Innymi słowy to cel marketingowy, który zapewni stronie internetowej wysoki wynik w najpopularniejszej wyszukiwarce Google. Użytkownicy poszukują produktów i informacji w Google, wpisując krótkie zapytania lub słowa kluczowe (więcej o słowach kluczowych w dalszej części artykułu). Wyszukiwarka podaje swojej propozycje, które jej zdaniem najlepiej odpowiedzą na pytanie użytkownika. Idealnie byłoby znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki na samej górze. Właśnie temu służy pozycjonowanie stron internetowych. Pierwsze trzy wyniki proponowane przez Google, a także te, które pojawiają się z boku, to płatne reklamy. Możemy je wykupić, używając kampanii Google AdWords. Pozycjonowanie to jednak organiczne wyniki w wyszukiwarce.

Jak zadbać o pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces długotrwały, do którego niezbędna jest strategia. Część działań można wykonać samodzielnie, jak prowadzenie bloga i odświeżanie strony dwa razy w tygodniu angażującymi treściami. Inne-jak pozyskiwanie linków z zaufanych serwisów, warto zlecić podwykonawcom, np. agencji marketingowej. W jaki sposób dbać o pozycjonowanie? Należy zacząć od doboru słów kluczowych, można do tego użyć planera dla kampanii Google AdWords. Warto zaznaczyć, że im bardziej szczegółowe słowa kluczowe, dwu, a nawet trzy-członowe, tym większa szansa na prześcignięcie konkurencji. W Google małe firmy konkurują z największymi graczami na rynku, co z jednej strony stanowi szansę, a z drugiej wyzwanie.

Dodatkowo warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne. Wiele firm szukanych jest przez klientów pod względem lokalizacji. To rozwiązanie nie tylko dla działalności, które posiadają biuro, sklep czy filię oddziału, ale również dla freelancerów, którzy oferują usługi online, np. copywriting. Pozycjonowanie swojej marki w Warszawie zwiększa szansę na zdobycie klientów, bo stolica zawsze oznacza prestiż. Jeśli właśnie tu zarejestrowana jest firma, nie ma znaczenia, że stacjonujemy na Malcie.

Warto też na bieżąco dbać o pozycjonowanie publikowanych treści. Artykuły muszą być czytelne, dlatego należy stosować nagłówki; H1, H2, H3. Warto użyć nagłówka H1 tylko raz, powinno znaleźć się tam słowo kluczowe, ale nie należy powielać dosłownie tytułu, bo to przyniesie odwrotny skutek do zamierzonego.

Strony prowadzone na WordPressie umożliwiają dodanie wtyczek, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie stron internetowych, m.in: Cache odpowiedzialną za cachowanie, a także Yoast SEO, która umożliwia uzupełnienie o słowo kluczowe i w postaci koloru informuje, czy tekst jest odpowiednio nim nasycony, a także, czy jest czytelny. Dla zwiększenia czytelności należy także robić akapity, warto dodać wypunktowania.

Co negatywnie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych?

Są takie działania, których należy unikać, by osiągnąć dobrą pozycję w wyszukiwarce Google, są to:

  • Nieresponsywny szablon, czyli taki, który nie otwiera się na urządzeniach mobilnych.
  • Wolno ładująca się strona, a także każdorazowa usterka i brak dostępu do witryny mogą sprawić, że spadnie pozycja strony w wyszukiwarce.
  • Należy też unikać dublowania treści dostępnych w sieci, nawet za zgodą autora, ponieważ duplikowany content jest dla Google argumentem, by obniżyć pozycję w wyszukiwarce.
  • Krótkie treści praktycznie nie mają szansy się przebić, dlatego należy publikować długie artykuły.

Pozycjonowanie to nie wszystko. Warto zastanowić się, w jaki sposób klienci będą szukać konkretnych usług, tu istotny jest odpowiedni wybór słów kluczowych. Przykładowo, jeśli firma zajmuje się budową domków letniskowych, to fraza: domki letniskowe będzie myląca, ponieważ klienci szukają w ten sposób kwater na wypoczynek. Wtedy cały wysiłek w zdobycie wysokiej pozycji w Google pójdzie na marne, ponieważ użytkownik szybko opuści stronę.

 

Artykuł powstał we współpracy z firmą Onlinegroup świadczącą usługi z zakresu pozycjonowania stron internetowych.

 



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:



 
 

Exit mobile version

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję