Szukaj w serwisie

×
5 stycznia 2020

Jak odwołać się od decyzji towarzystwa ubezpieczeniowego?

Właściciel samochodu ma prawo do odszkodowania po wypadku samochodowym. Wiele towarzystw ubezpieczeniowych odmawia jednak wypłaty odszkodowania z różnych powodów. W takiej sytuacji należy odwołać się od przedstawionej decyzji, która da możliwość uzyskania odpowiedniej kwoty odszkodowania. Klienci odwołują się od różnych rodzajów spraw: szkoda całkowita, uszczerbek na zdrowiu lub pożar nieruchomości. Pomocne w stworzeniu odwołania może być skorzystanie z oferty kancelarii odszkodowawczej. Doświadczeni pracownicy wiedzą, na co zwrócić uwagę.

Jak złożyć odwołanie od decyzji towarzystwa ubezpieczeniowego?

Klient ma 3 lata na złożenie odwołania od decyzji. Po tym czasie roszczenie się przeterminuje. Najlepiej jednak złożyć odwołanie od razu, ponieważ z biegiem czasu zapominamy pewne szczegóły dotyczące zdarzenia. Towarzystwo ubezpieczeniowe musi w ciągu 30 lub maksymalnie 60 dni rozpatrzeć pismo z roszczeniem. Jasno określone są sposoby złożenia tego odwołania. Można złożyć je drogą elektroniczną, pisemnie lub ustnie.

Co zawrzeć w odwołaniu?

Dobre odwołanie zawierające wszystkie niezbędne informacje to klucz do sukcesu i uzyskania odpowiednio wysokiej kwoty odszkodowania. Pracownicy z kancelarii odszkodowawczej będą w stanie powołać się na podstawę prawną, która jest dużym atutem w tego rodzaju pismach. Towarzystwo ubezpieczeniowe zauważy wtedy, że ma do czynienia z osobą świadomą swoich praw i będzie je egzekwować. Dobre odwołanie powinno zawierać dane osoby poszkodowanej, numer polisy, numer decyzji i numer szkody. Najważniejszą częścią pisma jest jednak obszerne uzasadnienie odwołania.

Jak powinno być napisane uzasadnienie?

Uzasadnienie nie musi być bardzo obszerne, ale powinno zawierać informacje, które mogą wpłynąć na zmianę decyzji. Przydatne będą zatem faktury, cenny części wymiennych czy informacje o wycenie samochodu. Uzasadnienie powinien napisać doświadczony prawnik z kancelarii odszkodowawczej, który wie jakie informacje będą niezbędne. odwołanie od decyzji ubezpieczyciela w zależności od przypadku może zawierać różne informacje.

Od jakich decyzji odwołują się klienci?

Klienci bardzo często odwołują się od decyzji o szkodzie całkowitej lub dotyczącej wyceny samochodu i jego naprawy. W piśmie odwoławczym trzeba zawrzeć informacje na temat stanu samochodu, np. niskiego przebiegu, który podwyższa cenę samochodu. Przydatne będą również opinie rzeczoznawców. Towarzystwa ubezpieczeniowe często zaniżają również odszkodowania dotyczące uszczerbku na zdrowiu. W odwołaniu od decyzji należy przedstawić wtedy wszystkie wyniki badań, oględzin lekarzy, rachunki za wizyty, a nawet dojazd na nie. Często towarzystwa ubezpieczeniowe odmawiają wypłaty odszkodowania, bo podkreślają, że uszczerbek na zdrowiu nie jest trwały. Należy jednak pamiętać, że wysokość odszkodowania jest ustalana na podstawie tabeli uszczerbków, które tworzy firma ubezpieczeniowa. Do pisma dobrze dołączyć opinię lekarza, która dokładnie opisze stan zdrowia. Częstym przypadkiem jest również zaniżenie odszkodowania za pożar nieruchomości. Ubezpieczyciel zbada sprawę przyczyny pożaru i sprawdzi, czy nie powstał z winy właściciela posesji. Do pisma odwoławczego warto dołączyć zdjęcia po pożarze oraz opinie rzeczoznawców. Przydatne będą również faktury za naprawy oraz wszelkie użyte materiały.

Pomoc specjalistów z firmy Mura Investment to gwarancja uzyskania najlepszego wsparcia i dogłębnej analizy naszej sprawy przez profesjonalistów.



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:



 
 

Exit mobile version

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję