Szukaj w serwisie

×
30 listopada 2018

Facebook Watch, czyli nowy wymiar filmów na Facebooku

Facebook Watch od pewnego czasu jest dostępny globalnie, co oznacza, że użytkownicy z różnych stron świata mogą odkrywać treści wideo o różnej tematyce- rozrywkowej, sportowej czy newsowej. Dodatkowo platforma oferuje dostęp do obserwowanych programów, którą można w dowolny sposób modyfikować. Czy to oznacza realną konkurencję dla YouTube'a?

Facebook Watch to telewizja typu wideo na życzenie, która została uruchomiona w sierpniu 2017 roku. Do niedawna działała tylko na terenie Stanów Zjednoczonych, gdzie spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem- przez 12 miesięcy treści wideo oglądało ponad 50 mln osób miesięcznie. Na koniec tego okresu odnotowała prawie 15-krotny wzrost czasu oglądania. Dlatego też zdecydowano o poszerzeniu zasięgu jej działania na inne kraje.

Facebook Watch - o co dokładnie chodzi?

To po prostu platforma do oglądania filmów, która dobiera treści do naszych zainteresowań, a my jako użytkownicy mamy możliwość oznaczenia filmów do obejrzenia w późniejszym czasie, interakcji z innymi użytkownikami, czy twórcami. Założeniem Facebooku Watch jest gromadzenie w jednym miejscu zarówno filmów oglądanych przez użytkowników na swoich profilach, jak i profesjonalnych produkcji oraz transmisji na żywo, np. meczy piłkarskich.

Jaka jest jego przewaga?

Facebook będzie próbował odnaleźć taki format, który w maksymalny sposób wykorzysta interaktywny potencjał i społecznościową przewagę platformy.

Eksperymentowanie z interaktywnymi formatami jest dobrym założeniem, w praktyce rożnie się sprawdza. Przykładem może być głosowanie na dalsza część historii, które sprawia, że całość staje się przewidywalna. W Polsce niestety żaden z interaktywnych formatów nie odniósł sukcesu. Dlatego póki co brzmi to świetnie w teorii, ale wykorzystanie interaktywnego potencjału, tak aby przynosił korzyści i wzbudzał duże zainteresowanie jest dużo trudniejsze.

Czy Facebook Watch zagraża Youtube'owi?

Uruchomienie Watcha było uruchomieniem nowych możliwości dla twórców i wydawców.

Dodatkowo, Facebook chce pozwolić wszystkim dostawcom treści wideo na wprowadzanie do nich przerw, podczas których będą wyświetlane reklamy. Do tej pory możliwość taką mieli wybrani dostawcy. Zyski z takiego działania dzielone będą według zasady: 55% dla dostawcy i 45% dla portalu. Jednak rozszerzenie programu Ad Breaks to nie wszystko, w ramach Media Blog prezentuje najlepsze praktyki i narzędzia, które mają pomóc w zarabianiu na swoim wideo.

Użytkownicy oglądają coraz więcej treści wideo, dlatego można wnioskować, że decyzja Facebooka była słuszna, w podobnym kierunku poszedł jakiś czas temu Instagram tworząc IGTV. Dlatego warto śledzić rozwój nowej telewizji.

 

Autor: Agencja Reklamowa Brandbay.pl

 



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:



 
 

Exit mobile version

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję