TheFad.pl – Polska i Świat. Opinie i komentarze

Emoji marketing – jak wykorzystać emotki w komunikacji?

Do niedawna emotki wyłącznie urozmaicały nasze rozmowy. Obecnie wkradły się do języka pisanego, stając się powszechną formą komunikacji, zwłaszcza internetowej. Emotki odnalazły swoje miejsce również w relacjach firma–klient, tworząc tzw. emoji marketing. Zobacz, w jaki sposób możesz wykorzystać emotki w komunikacji z otoczeniem.

Fot. unsplash

Buźki wyrażające emocje

Większość z nas to wzrokowcy, dlatego tak chętnie korzystamy z emotek. Komunikat, który jest urozmaicony emotkami lub informacja, która składa się wyłącznie z nich, są znacznie bardziej czytelne i zrozumiałe dla odbiorcy. Emotki niwelują pojawiające się w rozmowach nieporozumienia, a dodatkowo potrafią polepszyć nastrój, wzbudzić zaufanie i sympatię.

Emoji, czy emotikon?

Emoji w przeciwieństwie do emotikon zmienia się, często automatycznie, z symbolu tekstowego (emotikona) w graficzną ikonkę (emoji). Dlatego też mamy znacznie większy wybór emoji, które mogą wyrażać o wiele więcej niż tylko emocje. Emoji to znaki graficzne, które przedstawiają także: różne przedmioty, rośliny, miejsca i zwierzęta. Stosując komunikaty graficzne, na pewno zaciekawisz i przede wszystkim zaangażujesz odbiorców. 

Funkcje emotek

Emotki w komunikacji:

*zastanawiasz się, w jaki sposób dotrzeć do większej liczby odbiorców, jednocześnie zwiększając obroty? Skontaktuj się z nami – https://cluegroup.pl/, pomyślimy razem nad tym, jak zoptymalizować Twoją stronę firmową.

Emoji marketing

Emotek używamy już nie tylko w prywatnych wiadomościach – obecnie są one równie chętnie wykorzystywane przez firmy podczas komunikacji z klientami czy nawet partnerami biznesowymi.

Zastanawiasz się, jak z nich korzystać? Przede wszystkim swobodnie – emotki są znane i rozumiane, dlatego stanowią narzędzie marketingowe, w którym na pewno możemy dostrzec duży potencjał.

Po co używać emotek w komunikacji?

Ludzki mózg aktywuje się po rozpoznaniu emotek, które stanowią dla niego niewerbalny sygnał emocjonalny. Po ich zobaczeniu reagujemy automatycznie na zasadzie zbliżonej do sytuacji, kiedy zobaczylibyśmy podobną reakcję na twrzy rozmówcy w realu. Emotki oddziaływają na nasze stany emocjonalne, zmieniają naszą mimikę i kształtują nasze samopoczucie.

Gdzie wykorzystać emotki?

Jeśli chcesz wywołać u odbiorcy określone emocje, warto skorzystać z emotek, które sprawdzą się w:

Na co zwracać uwagę?

Zanim użyjesz emotki, zastanów się nad:

Przykłady:

Wiele marek chętnie sięga po emotki w komunikacji z klientami, próbując nakłonić ich do określonej reakcji czy zachowania. Najbardziej kreatywne przykłady to:

Przemyślane stosowanie emotek w komunikacji może poprawić relację z klientem, ponieważ to właśnie emotki są odpowiednikiem mimiki i tonu w cyberprzestrzeni.

Exit mobile version