Szukaj w serwisie

×
9 września 2016

Polacy nie ufają mediom publicznym. Wybierają prywatne

Z sondażu przeprowadzonego przez IBRIS dla Onet wynika, że Polacy nie ufają mediom publicznym. Większym zaufaniem obdarzają prywatne.

 

Z badań z 1 września 2016 r. wynika, że zaufanie do mediów publicznych deklaruje jedynie 30,5 procenta Polaków (6,7 proc. zdecydowanie ufa, 23,8 raczej ufa). Z kolei brak zaufania wskazuje ponad połowa z nas bo aż 54,8 proc.: (29,8 zdecydowanie nie ufa, 25,0 proc. raczej nie ufa)

W przypadku mediów prywatnych zaufanie zadeklarowała połowa respondentów 47,7 proc. (18,5 - zdecydowanie ufa, 29,2 - raczej ufa), natomiast brak zaufania 33,3 proc. zapytanych osób (zdecydowanie nie ufa 13,9 proc. osób, 19,4 - raczej nie ufa)

Z czego wynika tak duża różnica w zaufaniu do mediów publicznych i prywatnych?

Według prof. Wiesława Godzica medioznawcy z Uniwersytetu SWPS wynika to z dużych zmian zwłaszcza w Telewizji Polskiej, m.in. rozstania się z wieloletnimi znanymi dziennikarzami, oraz stronniczości mediów publicznych.

- To pewnie efekt zmian w ostatnich miesiącach, kiedy pokazano, w jaki sposób masowo można zmienić nie tylko szefów mediów publicznych, lecz także miłe, sympatyczne osoby, które oglądaliśmy na ekranach od wielu lat, zżyliśmy się z nimi, a teraz z dnia na dzień odeszły albo zostały wyrzucone - komentuje dla Wirtualnemedia.pl prof. Wiesław Godzic - Okazało się, że zewnętrzny czynnik polityczny może szybko zerwać wieloletnią więź widzów z dziennikarzami i prezenterami, zdekomponować tę „rodzinę telewizyjną” - dodaje.

Prof. Wiesław Godzic wskazuje kolejną przyczynę spadku wiarygodności TVP i Polskiego Radia. - Media publiczne są obecnie nierzetelne, trzymają jedną, rządową stronę. Jest to dostrzegane przez wiele osób - podkreśla medioznawca.

Z analizy prof. Macieja Mrozowskiego, przeprowadzonej w lutym br. na zlecenie KRRiT, wynika, że główne wydanie „Wiadomości” nie spełnia wymogów pluralizmu i bezstronności, ponieważ przedstawia często działania rządu i prezydenta w pozytywnym świetle.

Od początku br., kiedy na podstawie tzw. małej nowelizacji ustawy medialnej minister Skarbu Państwa powołał nowe władze Telewizji Polskiej i Polskiego Radia, obaj nadawcy rozstali się z ponad ok. 200 dziennikarzami i menedżerami, także wieloletnimi gwiazdami. Z TVP pożegnali się m.in. Piotr Kraśko, Grażyna Torbicka i Maciej Orłoś, a z Polskim Radiem - Tomasz Zimoch, Jerzy Sosnowski i Marcin Zaborski.

 

thefad.pl/ źródło: wirtualnemedia.pl



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:



 
 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję