Szukaj w serwisie

×
23 sierpnia 2018

Jak skutecznie wyrobić mięśnie brzucha?

O zgrabnym, umięśnionym brzuchu marzy zarówno wielu mężczyzn, jak i kobiet. Dla wielu to właśnie płaski brzuch jest wyznacznikiem szczupłego, wysportowanego ciała. Nie każdemu jednak udaje się to osiągnąć. Jak skutecznie i w stosunkowo szybkim czasie wyrobić mięśnie brzucha, nie prowadząc przy tym przesadnie rygorystycznej diety?

Jak skutecznie wyrobić mięśnie brzucha?

Nie tylko brzuszki

Niektóre osoby wciąż tkwią w przekonaniu, że idealne mięśnie brzucha można uzyskać jedynie wykonując brzuszki. W rzeczywistości jest to jednak niemożliwe, bo nie angażują one do pracy wszystkich niezbędnych partii mięśni. Oczywiście, brzuszki można z powodzeniem wpleść w codzienny plan treningowy, jednak ograniczenie się wyłącznie do nich nie przyniesie zadowalających rezultatów. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie ich z innymi ćwiczeniami, takimi jak wykroki, crunche, ćwiczenia aerobowe i cardio, które oprócz poprawienia mięśni brzucha zwiększy również kondycję.

Warto też pamiętać o tym, że nawet przy najlepszym planie treningowym postępy nie będą natychmiastowe. Mięśnie ukażą się dopiero wtedy, kiedy tkanka tłuszczowa z brzucha zostanie spalona, a więc najczęściej po upływie 2-3 tygodni. Czas ten może się jednak wydłużyć, w zależności od stosowanej diety i indywidualnych cech organizmu.

Szóstka Weidera - idealne ćwiczenia na płaski brzuch?

Bardzo popularnym ćwiczeniem na mięśnie brzucha jest szóstka Weidera. Obejmuje ona sześć ćwiczeń, które mają na celu wzmocnić brzuch i spalić tkankę tłuszczową. Powtórzenia wykonuje się w seriach, które wydłużają się wraz z kolejnymi dniami treningu. W internecie znaleźć można mnóstwo stron, zachwalających ten plan treningowy i prezentujących zdjęcia, potwierdzające rzekome efekty szóstki Weidera.

Specjaliści krytykują jednak wspomniane ćwiczenia, tłumacząc że przynoszą one więcej szkody, niż pożytku. Dużą wadą szóstki Weidera jest przede wszystkim to, że trenuje się codziennie, bez przerwy na odpoczynek i regenerację organizmu. Biorąc pod uwagę fakt, że same ćwiczenia w dużym stopniu obciążając kręgosłup, na dłuższą metę może to powodować poważne choroby kręgosłupa. Poza tym zniewalających efektów nie osiągną osoby, które posiadają na brzuchu grubszą warstwę tkanki tłuszczowej. Szóstka Weidera nie pomaga bowiem spalić tłuszczu, a jedynie wyrabia mięśnie.

Dieta a mięśnie brzucha

Bardzo ważna w osiągnięciu płaskiego, umięśnionego brzucha jest prawidłowa dieta. Bez zdrowego odżywiania nawet najlepsze ćwiczenia nie dadzą żadnych efektów. Nie oznacza to jednak, że z tego powodu trzeba rezygnować ze swoich ulubionych potraw. Przede wszystkim należy ustalić stałe godziny posiłków i nie podjadać pomiędzy nimi. Konieczne jest również ograniczenie słodyczy i tłustych dań, zastępując je owocami i warzywami.

Przy spalaniu tkanki tłuszczowej z brzucha warto pamiętać o piciu dużej ilości płynów (co najmniej 2 litry dziennie). Pomocne będą również herbaty - zielona, która poprawia metabolizm i czerwona, która zmniejsza apetyt i niweluje chęć podjadania między posiłkami.

 

Artykuł powstał we współpracy z Świat Supli

 



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:




Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję