Szukaj w serwisie

×
27 maja 2019

Inwentaryzacja środków trwałych – jak usprawnić ten proces? Postaw na RFiD!

Przeprowadzanie inwentaryzacji w firmie wiąże się z szeregiem problemów, które mogą spowolnić cały proces. Więcej pracy oznacza większe koszty, dlatego podpowiemy jak znacznie usprawnić proces inwentaryzacji środków trwałych w Twojej firmie.

RFiD – dlaczego jest wybawieniem dla Twojej firmy?

RFiD (Radio Frequency Identification) to bezprzewodowa technologia, która dzięki wykorzystaniu fal radiowych pozwala zdalnie identyfikować obiekty. Technologia ta dzięki niewielkich rozmiarów nadajnikom radiowym pozwala na dużo szybszy i łatwiejszy odczyt danych, beż dodatkowego zaangażowania pracowników, jak to ma miejsce w przypadku kodów kreskowych. Według przeprowadzonych testów, inwentaryzacja środków trwałych przy pomocy RFiD trwa nawet o 78% czasu mniej!

Skuteczna i szybka inwentaryzacja - czytaj tutaj!

Inwentaryzacja środków trwałych za pośrednictwem tagów RFiD wiąże się oczywiście z większym kosztem. Wprowadzenie tej technologii przewyższa koszty systemu kodów kreskowych, natomiast duże skrócenie czasu inwentaryzacji oraz znaczne zmniejszenie ryzyka pomyłki stawiają ta technologię w szeregu bardzo opłacalnych. Należy pamiętać że zwrot z inwestycji w RFiD zależy od indywidualnych cech przedsiębiorstwa. Przed podjęciem takiej inwestycji najlepiej skonsultować się ze specjalistami.

Jak skutecznie przeprowadzić inwentaryzację, gdy nasz majątek jest mocno rozproszony?

Powinniśmy zacząć w pierwszej kolejności od sumiennego uporządkowania majątku oraz składników przypisanych do niego. Należy zwrócić szczególną uwagę na systematykę nazewnictwa, czy składnik należy do centrali, fili czy innego oddziały firmy. Tak przygotowany arkusz wraz z podpisami osób przeprowadzających inwentaryzację może być wydrukowany ze specjalnej drukarki podłączonej przez bluetooth urządzenia mobilnego. Jeżeli posiadamy ewidencję w formie papierowej lub w ogóle jej jeszcze nie przeprowadziliśmy, możemy wykonać tzw. Inwentaryzację zerową, gdzie za pomocą urządzenia mobilnego wprowadzimy wszystkie składniki ręcznie bezpośrednio do systemu.  

Zainteresował Cię temat inwentaryzacji środków trwałych? Czytaj więcej tutaj!

Inwentaryzacja środków trwałych – jak okiełznać chaos?

Przygotowanie firmy i jej składników do inwentaryzacji przez RFiD nie jest problematyczne, a chaos może wynikać tylko z niewiedzy lub złego przygotowania. Po pierwsze, skontaktuj się z naszymi specjalistami i umów się na spotkanie w Twojej firmie. Zdobędziesz niezbędne informacje, wiedzę i fachowe doradztwo. Kolejnym krokiem jest rozlokowanie tagów RFiD na składnikach firmy. Kody należy przyklejać rozważnie, w miejsca mało dotykane rękoma, czyste, płaskie i możliwie niewidoczne. Warto stworzyć prostą instrukcję dla pracowników odpowiedzialnych, jak i gdzie przyklejać kody. Pamiętaj, kodu nie można odkleić w niezniszczonej formie. Następnie uruchomienie całego systemu i to tyle.

Inwentaryzacja środków trwałych w firmie z użyciem technologii RFiD to duże ułatwienie, oszczędność czasu oraz zasobów ludzkich. Assets Ninja jest ekspertem w usprawnianiu procesu ewidencji i inwentaryzacji w firmach i przedsiębiorstwach z różnych branży. Postaw na wieloletnie doświadczenie i nowoczesną technologię.



Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze


Czytaj więcej o:




Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję